Kalp Krizi Anında Yapılması Gerekenler

BU MAKALEYİ LÜTFEN SOSYAL MEDYA VB. SİTELERDE PAYLAŞIN
DOĞRU MÜDAHALE HAYAT KURTARIR.

  • İçindekiler
  1. Kalp Krizi Nedir?
  2. Kalp Krizinin Belirtileri
  3. Kriz anında uygalanabilecek ilk yardım yöntemler
Kalp Krizi nedir? 
Kalbi besleyen damarların ani olarak tıkanmasına bağlı gelişen kalp krizi, tıkanan damarın kalbi beslediği dokuyu yitirmesine neden olur. Ani ölüm ile sonuçlanabilir

Kalp Krizinin Belirtileri
En belirgin kalp krizi belirtileri;
  • Şiddetli Göğüs ağrısı (Künt ağrı şeklindedir) 
  • Nefes darlığı
  • Çarpıntı
  • Bulantı
  • Kusma
  • Terleme
  • Ani ölüm
Kalp damar tıkanıklığı (Koroner Arter Hastalığı) en temel yakınma göğüs ağrısıdır. Bu göğüs ağrısı göğüs duvarını sıkıştıran baskı yapıcı tarzda bir ağrıdır (Künt Ağrı). Göğüs ağrısı şikayeti ile birlikte bulantı, kusma, baş dönme gelişebilir.

Kalp Krizi Anında Uygulanabilecek İlk Yardım Yöntemleri
Kalp krizinde en önemli nokta göğüs ağrısı ve kalp ağrısı gibi belirtiler ortaya çıkar çıkmaz kişinin ilk olarak tam donanımlı bir hastaneye baş vurması gerekir. Eğer, kriz geçiren kişi kendisine yardım edebilecek kişilerden uzak ise bu kişiler devamlı ve şiddetli öksürerek kriz sürecini uztaıp yardım alabilecekleri kişilere ulaşabilirler. Her öksürükden önce derin bir nefes alma ve sanki balgam çıkarmak istercesine derin ve uzun öksürmeli. Derin nefes alma ve öksürük yardım gelene yada kalp normal ritme dönene kadar iki saniye de bir tekrarlanmalı.

















Yorumlar